.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خروج ۶۰ کارخانه از تملک بانک در مازندران
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران از خروج ۶۰ کارخانه و واحد تولیدی طی سال گذشته از تملک بانک ها در استان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، حسن خیریانپور پیش ازظهر دوشنبه در جلسه رفع موانع تولید در شهرستان سوادکوه، با اشاره به پیامدهای اقتصادی تحریم‌های ظالمانه و همه جانبه و شرایط کرونایی، بر لزوم پای کار آمدن همه مدیران دولتی، فعالان اقتصادی و آحاد مردم برای پیشبرد امور در این شرایط سخت اشاره کرد و افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم تا از این شرایط سخت عبور کنیم.

 

معاون امور اقتصادی و هماهنگی توسعه استانداری با توجه به ابلاغ ۳۰ محور اقتصادی اولویت دار امسال به فرمانداران، برای پیگیری این موارد تا تحقق آنها تأکید کرد.

 

وی از عقد یک تفاهم نامه و سه پروژه با هلدینگ سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: این پروژه‌ها ظرف هیجده ماه در استان اجرایی می‌شود که از مصادیق جهش تولید است.

 

خیریانپور از دیگر مصادیق جهش تولید در استان را آزادسازی ساحل ۱۶۵ نقطه و جانمایی برای چهار اسکله چندمنظوره، اصلاح نژاد دام و بذر و پیگیری انجام چهار پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و شیلاتی مازاد مصرف استان برشمرد.

 

وی با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل بهداشتی در زمان نشا، از تسهیلاتی برای ۳۰۰ دستگاه نشاکار خبر داد و افزود: تا دیروز به ۲۴۲ مورد تسهیلات نشاکار به مبلغ ۱۱ میلیارد تومان داده شد و با این اقدام، کشت مکانیزه نشا تا پایان سال از ۵۵ هزار هکتار به ۱۰۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد.

 

این مسئول بر اهمیت احصا واحدهای تملیکی هر بانک اشاره کرد و گفت: واحدهای تملیکی باید از حیطه تملیک بانک خارج و برای احیا به صاحب قبلی اهلیت دار یا افراد توانمند دارای اهلیت بازگشت داده شود که درسال ۹۸، تعداد ۶۰ واحد از تملیک بانک خارج و وارد چرخه تولید شد.

 

وی با تأکید بر لزوم پیگیری طرح‌های نیمه تمام با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای افتتاح و بهره برداری، به تعداد ۲۲ طرح مهم و نیمه تمام استان با مبلغ سه هزار میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: ۹ نیروگاه مقیاس کوچک در استان وجود دارد که با تلاش می‌تواند به بهره برداری برسد.

 

وی با بیان اینکه برخی کارخانه‌ها تنها با یک شیفت درحال کار هستند، تلاش برای افزایش شیفت این کارخانجات تا دو و سه شیفت را مصداق جهش تولید دانست.

 

خیریانپور با توجه به تنفس جنگل، فرایند خاص واردات چوب و نیاز کارخانجات سلولوزی، بر اهمیت زراعت چوب اشاره کرد و گفت: در استان اراضی شیب دار فراوانی وجود دارد و منابع طبیعی آن را احصا کرده و دهیاران پای کار بیایند.

 

وی همچنین زراعت چوب را در زمین‌های بایر دانشگاه‌ها، مدارس، شهرک‌های صنعتی و دیگر فضاها عاملی برای رفع نیاز چوب، درآمدزایی مردم و زیبایی استان و جلوگیری از تخریب جنگل عنوان کرد.

 

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری از رتبه اول شهرستان سوادکوه در استان در حوزه مهارت آموزی در واقعیت کار و کارورزی خبر داد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.